10 OBRAZOVNIH TEHNOLOGIJA U RAZVOJU

NMC (The New Media Consortium) je nedavno pustio svoj godišnji Horizon Report izveštaj za K-12 (obrazovanje od vrtića do završetka srednje škole) i za više obrazovanje, naglašavajući 10 tehnologija u razvoju (videti ispod) koje su predodređene da u potpunosti promene način predavanja i učenja u narednih 1 do 5 godina!

1. CLOUD COMPUTING01

  • Mesto za skladištenje projektnih materijala, upisnih prijava i zadataka;
  • Projektovan da uštedi 35% K-12 IT budžeta za 4 godine;
  • Mejnstrim: za manje od godinu dana.

2. MOBILE LEARNING02

  • Pokreće ga BYOD (Bring your own device – „ponesite sopstveni uređaj”) i pokretanje inicijative 1:1 (davanje svakom upisanom učeniku elektronski uređaj kako bi imao pristup internetu, digitalnim materijalima kursa i digitalnim udžbenicima);
  • Emituje predavanja u ruralnim oblastima koje imaju manjak nastavnog kadra, pristupa referentnim materijalima, prati performanse učenika;
  • Mejnstrim: za manje od godinu dana.

3. TABLET COMPUTING03

  • Olakšava izgradnju personalizovanih okruženja za učenje;
  • Učenici mogu da prave i šeruju beleške, kreiraju to-do liste, skladište svoje fajlove i organizuju akademske rasporede;
  • Podržava univerzitete u formulisanju strategija za udžbenike i čitanje zadataka;
  • Zamenjuje glomaznu laboratorijsku opremu radom na terenu;
  • Mejnstrim: za manje od godinu dana.

4. MASOVNO OTVORENI ONLINE KURSEVI (MOOCs)04

  • Mogućnost slobodnog eksperimentisanja velikim brojem predmeta i uvođenja novih veština, koje možda neće biti u vezi sa zvanjima kod tradicionalnih institucija;
  • Dozvoljava učenicima svih uzrasta, prihoda i stepena obrazovanja odabir velikog broja kurseva, bez upisa u fizičku instituciju;
  • Mejnstrim: za manje od godinu dana.

5. 05OPEN CONTENT

  • Proširuje nastavne planove uvođenjem media-rich alata i tekstova koji mogu da se koriste i prilagode specifičnim lekcijama;
  • Model „izokrenute učionice” (flipped classroom) više podstiče nastavnike da prave video lekcije i koriste šerovan materijal, kako bi studenti mogli da istražuju izvan učionice;
  • Mejnstrim: za 2 do 3 godine.

6.06 ANALITIKA UČENJA (alati za onlajn obrazovanje)

  • Sastavni deo planiranja, projektovanja i procene iskustva učenja;
  • Detektuje obrasce ponašanja studenata, kako bi se ranije otkrili problemi kod učenja;
  • Mejnstrim: za 2 do 3 godine.

7. IGRICE I GEJMIFIKACIJA07

  • Dokazano povećava kritičko razmišljanje, kreativno rešavanje problema i timski rad;
  • Omogućava eksperimentisanje sa nagrađivanjem – platforma koja prepoznaje neformalna iskustva učenja koja se ne prenose putem kreditnih bodova ili proseka iz srednje škole;
  • Mejnstrim: za 2 do 3 godine.

8. 3D ŠTAMPANJE08

  • Omogućava autentičnije istraživanje objekata koji možda nisu lako dostupni;
  • Koristi tehnologiju kako bi otkrio nove alate;
  • Mejnstrim: za 4 do 5 godina.

9. VIRTUALNE I ONLINE LABORATORIJE09

  • Omogućavaju veću fleksibilnost, ponavljanje i sigurnost kada studenti izvode eksperimente;
  • Onlajn škole se oslanjaju na virtualne i onlajn laboratorije uglavnom kad su u pitanju STEM (science, technology, engineering, and Math) laboratorije i aktivnosti;
  • Mejnstrim: za 4 do 5 godina.

1010. WEARABLE TEHNOLOGIJA

  • Omogućava otvoreniju komunikaciju između studenata i nastavnika preko alata koji šalju informaciju putem teksta, imejla i društvenih mreža zasnovanih na glasovnim komandama, gestikulaciji, itd. (tj. Guglov „Project Glass”);
  • Mejnstrim: za 4 do 5 godina.

Izvor: http://www.ki.com/

EnglishSerbian