10 OBRAZOVNIH TEHNOLOGIJA U RAZVOJU
NMC (The New Media Consortium) je nedavno pustio svoj godišnji Horizon Report izveštaj za K-12 (obrazovanje od vrtića do završetka srednje škole) i za više obrazovanje, naglašavajući 10 tehnologija u razvoju (videti ispod) koje su predodređene da u potpunosti promene način predavanja i učenja u narednih 1 do 5 godina!
1. CLOUD COMPUTING
- Mesto za skladištenje projektnih materijala, upisnih prijava i zadataka;
- Projektovan da uštedi 35% K-12 IT budžeta za 4 godine;
- Mejnstrim: za manje od godinu dana.
2. MOBILE LEARNING
- Pokreće ga BYOD (Bring your own device – „ponesite sopstveni uređaj”) i pokretanje inicijative 1:1 (davanje svakom upisanom učeniku elektronski uređaj kako bi imao pristup internetu, digitalnim materijalima kursa i digitalnim udžbenicima);
- Emituje predavanja u ruralnim oblastima koje imaju manjak nastavnog kadra, pristupa referentnim materijalima, prati performanse učenika;
- Mejnstrim: za manje od godinu dana.
3. TABLET COMPUTING
- Olakšava izgradnju personalizovanih okruženja za učenje;
- Učenici mogu da prave i šeruju beleške, kreiraju to-do liste, skladište svoje fajlove i organizuju akademske rasporede;
- Podržava univerzitete u formulisanju strategija za udžbenike i čitanje zadataka;
- Zamenjuje glomaznu laboratorijsku opremu radom na terenu;
- Mejnstrim: za manje od godinu dana.
4. MASOVNO OTVORENI ONLINE KURSEVI (MOOCs)
- Mogućnost slobodnog eksperimentisanja velikim brojem predmeta i uvođenja novih veština, koje možda neće biti u vezi sa zvanjima kod tradicionalnih institucija;
- Dozvoljava učenicima svih uzrasta, prihoda i stepena obrazovanja odabir velikog broja kurseva, bez upisa u fizičku instituciju;
- Mejnstrim: za manje od godinu dana.
5. OPEN CONTENT
- Proširuje nastavne planove uvođenjem media-rich alata i tekstova koji mogu da se koriste i prilagode specifičnim lekcijama;
- Model „izokrenute učionice” (flipped classroom) više podstiče nastavnike da prave video lekcije i koriste šerovan materijal, kako bi studenti mogli da istražuju izvan učionice;
- Mejnstrim: za 2 do 3 godine.
6. ANALITIKA UČENJA (alati za onlajn obrazovanje)
- Sastavni deo planiranja, projektovanja i procene iskustva učenja;
- Detektuje obrasce ponašanja studenata, kako bi se ranije otkrili problemi kod učenja;
- Mejnstrim: za 2 do 3 godine.
7. IGRICE I GEJMIFIKACIJA
- Dokazano povećava kritičko razmišljanje, kreativno rešavanje problema i timski rad;
- Omogućava eksperimentisanje sa nagrađivanjem – platforma koja prepoznaje neformalna iskustva učenja koja se ne prenose putem kreditnih bodova ili proseka iz srednje škole;
- Mejnstrim: za 2 do 3 godine.
8. 3D ŠTAMPANJE
- Omogućava autentičnije istraživanje objekata koji možda nisu lako dostupni;
- Koristi tehnologiju kako bi otkrio nove alate;
- Mejnstrim: za 4 do 5 godina.
9. VIRTUALNE I ONLINE LABORATORIJE
- Omogućavaju veću fleksibilnost, ponavljanje i sigurnost kada studenti izvode eksperimente;
- Onlajn škole se oslanjaju na virtualne i onlajn laboratorije uglavnom kad su u pitanju STEM (science, technology, engineering, and Math) laboratorije i aktivnosti;
- Mejnstrim: za 4 do 5 godina.
10. WEARABLE TEHNOLOGIJA
- Omogućava otvoreniju komunikaciju između studenata i nastavnika preko alata koji šalju informaciju putem teksta, imejla i društvenih mreža zasnovanih na glasovnim komandama, gestikulaciji, itd. (tj. Guglov „Project Glass”);
- Mejnstrim: za 4 do 5 godina.
Izvor: http://www.ki.com/